Returer

Returer

Var vänlig och läs hela informationen nedan innan du mailar.


Vi följer konsumentverkets riktlinjer- Du har 14 dagars ångerrätt efter du har hämtat ut ditt paket och du måste meddela oss innan retur. Alla returer ska mailas till [email protected]

Du som konsument ansvarar för din retur och den bekostas av dig som kund. Du har två val:

  1. Du kan köpa en retursedel av oss (DHL), ange detta i kontakten med oss om du önskar göra detta. Vi debiterar faktiskt returkostnad från cirka 80 SEK och uppåt beroende på storlek av produkt. Då skickar vi ut en fraktsedel till dig.
  2. Mindre paket kan du själv skicka med PostNord. Då kostar frakten från 63.- upp till 1 kg. Då är din försändelse spårbar och säker. Du behöver ange sändningsnummer till oss. Försvinner den på vägen är det tyvärr du som står för detta.
    Paketet ska då skickas till:
    Alixtra AB
    Skreavägen 5
    31144 FALKENBERG

Så här gör du vid retur:

  • Kontakta alltid oss först på mail [email protected]  innan du skickar tillbaka några varor. Skriv ditt ordernummer i ämnesraden och berätta i mailet vilken vara du vill returnera. Vi behandlar inga returer som inte anmälts till oss före retur!!
  • Produkten måste vara oanvänd och i säljbart skick. Originalförpackning måste vara kvar och förpackningen måste vara obruten. Alla lappar måste sitta kvar och ej vara bortklipptaDå drar vi av en summa för osäljbar vara eller skickar tillbaka den till dig som kund. 
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter uthämtat paket returnera produkterna till oss. Vi kontrollerar när du hämtat ut paketet.
  • Om du ångrar ditt köp så står du för returen och är ansvarig för transporten (du måste ändå meddela oss om returen och varorna ska skickas till vårt lager - ej till ombud). Vi kan hjälpa er med returfraktsedel som vi kan skicka på mail till er. Den faktiska kostnaden för returen debiteras då när vi krediterar er faktura. DHL tar från 80kr och uppåt för retur beroende på vikt och storlek, så om ni har ett mindre paket så kan det ofta bli billigare med PostNord som även det är spårbart.
  • Skicka varan i samma förpackning som du fick den i - undantag om det är en mindre produkt som är del i en större beställning där kartongen är onödigt stor. Återkom med spårningsnummer så vi kan följa din retur. 
  • Krediteringen utförs så fort vi fått din retur

Trasig vara/felaktig vara: Kontakta oss innan du skickar tillbaka så hjälper vi dig. Vi förbehåller oss rätten att debitera frakten om du inte först varit i kontakt med oss. Transportskada MÅSTE anmälas till oss inom 5 dagar efter mottagande, annars är din reklamation gällande transportskada förbrukad.

Ej uthämtade paket

Om ni inte hämtar ut ert paket så debiteras ni administrativ avgift på minst 350 kr. (Beroende på storlek av beställning)  Detta debiteras när vi reglerar er återbetalning.

Vi följer Distansköpslagen och Konsumentverkets riktlinjer. Du har 14 dagar på att returnera en produkt från det att du har mottagit den. Efter det är returrätten förverkad.

Alixtra Bags & Accessories står alltid för transportrisken för din beställning till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser som kommer tillbaka till oss.

Vid reklamation på grund av felaktig produkt med produktionsfel skickar vi ut en ny likadan kostnadsfritt när vi har mottagit din retur.

Vi kommer alltid i första hand att försöka reparera din produkt/väska eller byta ut den mot en ny om reparation inte är möjligt. I tredje hand betalar vi tillbaka pengarna. Se konsumentverkets riktlinjer.

Har ni några ytterligare funderingar så får ni gärna kontakta oss snarast så hjälper vi er direkt.