• If you can't stop thinking about it- Buy it.
Snabb leveransPersonlig serviceKlarna-Swish

Leveransvillkor

  • Frakt

För privatpersoner och företag  tillkommer frakt, kostnad beroende pĂ„ produktens storlek. Du ser fraktkostnaden i kassan nĂ€r du lagt din vara i varukorgen. Det rĂ€knas ut automatiskt. Returfrakt bekostas sjĂ€lv av dig som kund vid Ă„nger.

  • Leveransvillkor

Normal leveranstid frÄn Alixtra Lifestyle Àr 1-3 arbetsdagar. Sen kan vi inte styra vÄra transportörer utan deras leveranstid kan pÄverka, Àven hur lÄngt upp i Sverige du bor.
Vi packar och skickar under arbetsdagar och order som kommer in före kl 11.00 skickas samma dag om det Àr en vardag. Vissa produkter kan under högsÀsong eller hög belastning ha nÄgot lÀngre leveranstid. Om en produkt Àr slut i lagret sÄ kan extra leveranstid tillkomma dÄ vi fÄr bestÀlla frÄn leverantören. Varor med personligt tryck kan ta upp till en vecka att levereras dÄ produktionstiden kan variera.

Alla större leveranser sker med DHL eller PostNord till ditt utlĂ€mningsstĂ€lle. För paket som inte hĂ€mtas ut debiteras en avgift för outlöst paket pĂ„ minst 350 kr, beroende pĂ„ storlek. Det motsvarar de kostnader som det orsakat för oss att skicka paketet samt ta det i retur. 

Mindre bestÀllningar skickas med PostNord till din brevlÄda.

  • SpĂ„ra dina paket via appen Mina paket. Ladda hem den hĂ€r:

 https://itunes.apple.com/se/app/mina-paket/id1178336802?mt=8


https://play.google.com/store/apps/details?id=com.unifaun.minapaket&hl=sv

PostNords egna app Àr att föredra vid leveranser med PostNord


  • LeveransbekrĂ€ftelse

NÀr vi har tagit emot din order fÄr du en orderbekrÀftelse av oss via e-post. Du fÄr Àven ett e-postmeddelande med leveransbekrÀftelse i samband med att produkten/produkterna lÀmnar vÄrt lager. Har du inte mottagit detta inom 3 arbetsdagar sÄ kontakta oss.

  • Transportskador

Om en transportskada skulle uppstÄ ber vi dig att göra en anmÀlan om skadan till vÄr kundtjÀnst via e-post med bilder INOM 5 arbetsdagar. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmÀlan ska göras inom skÀlig tid efter det att köparen mÀrkt eller borde ha mÀrkt felet. Det Àr dÀrför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gÀller att anmÀlan om transportskador ska ha inkommit inom tre dagar.
För att Àrendet ska kunna handlÀggas pÄ snabbast möjliga sÀtt ber vi dig att behÄlla produktens emballage sÄ att detta kan besiktigas. Beroende pÄ skadans omfattning företas omleverans, avhjÀlpande eller prisavdrag.