• Frakt max 59 SEK*
Snabb leveransPersonlig serviceKlarna-Swish

Leveransvillkor

  • Frakt

För privatpersoner och företag  tillkommer frakt, kostnad beroende på produktens storlek. Du ser fraktkostnaden i kassan när du lagt din vara i varukorgen. Det räknas ut automatiskt. Returfrakt bekostas själv av dig som kund vid ånger. Frakten är normalt 59 SEK men undantag för våra gigantiska produkter.

  • Leveransvillkor

Normal leveranstid från Alixtra Lifestyle är 1-3 arbetsdagar. Sen kan vi inte styra våra transportörer utan deras leveranstid kan påverka, även hur långt upp i Sverige du bor.
Vi packar och skickar under arbetsdagar och order som kommer in före kl 11.00 skickas samma dag om det är en vardag. Vissa produkter kan under högsäsong eller hög belastning ha något längre leveranstid. Om en produkt är slut i lagret så kan extra leveranstid tillkomma då vi får beställa från leverantören. Varor med personligt tryck kan ta upp till en vecka att levereras då produktionstiden kan variera.

Alla större leveranser sker med DHL eller PostNord till ditt utlämningsställe. För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift för outlöst paket på minst 350 kr, beroende på storlek. Det motsvarar de kostnader som det orsakat för oss att skicka paketet samt ta det i retur. 

Mindre beställningar skickas med PostNord till din brevlåda.

  • Spåra dina paket via PostNord appen . Ladda hem den här:

https://apps.apple.com/se/app/postnord-spåra-dina-paket/id396871673


https://play.google.com/store/apps/details?id=se.postnord.private&pli=1


  • Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. Har du inte mottagit detta inom 3 arbetsdagar så kontakta oss.

  • Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post med bilder INOM 5 arbetsdagar. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom tre dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.